Mod

Jag är världens fegis när det gäller förändringar, det har jag alltid varit. När jag var liten och skulle byta till en större cykel, kunde jag helt plötsligt inte cykla längre och var tvungen att börja om. När vi bytta ridlärare fick min pappa stanna bilen utanför tunavallen och övertala mig att bita ihop och fortsätta med ridningen ändå. Jag har aldrig vågat göra nya saker, det tog mig 17 år att våga ta hål i öronen (och det gjorde jag ändå bara för att jag fick det i födelsedagspresent), och efter det vågade jag knappt visa mina öron för jag ville inte att någon skulle se. Jag tycker det är pinsamt att ha nya kläder på mig, speciellt om det är något som inte alls liknar något jag har haft på mig tidigare.

Idag ska jag färga håret mörkbrunt, och även ögonbrynen ska få sig en liten touch. Jag tror att Josefin har fått övertala (om) mig fyra gånger sen igår kväll. Jag är grymt nervös. Det här är en svår sak för mig att göra. Men nu jävlar ska jag göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback