Nu kör vi!

Nästa vecka börjar skolan, och det känns faktiskt väldigt bra. Det ska bli kul att gå in på SPSP med ett år kvar av skratt, prat, bråk, skäll, hopplöst plugg och stress. Jag och mina brudar i Fantastic Four kommer som vanligt att ha allt för höga krav på oss själva och ligga långt nere bland skolböcker och gymnasiekalendrar och försöka kravla oss upp till toppbetygen.

Jag känner på mig att de söta tanterna i framgångens kafeteria kommer att sälja mängder av kaffe till oss i år, även om Madde inte köper utan bara följer med och står bredvid för att slippa drabbas av "huvudvärk". Jag oroar mig mer för ekonomisk krasch än själva beroendet, om jag ska vara ärlig. 6kr/dag blir rätt mycket i längden.

Ser fram emot att inte behöva pallra mig iväg till de läskiga människorna längst ner i K-korridoren pour parle francais, även om jag kommer sakna den underbara gruppen och speciellt, lärare Pia Roos. Du har varit ett otroligt stöd. Gillar också tanken på att slippa matematik det här året, och engelska. De där ämnena som är så vanliga och tråkiga. Och jag har sett mitt schema på internet, det är löjligt bra jämfört med förra året.

Det enda som känns jobbigt med att gå till skolan på måndag, är att tänka tillbaka på den här sommaren. Sommaren 2008, mitt sista sommarlov, som skulle bli det bästa. Jag har inte klagat på det under tiden, och kan egentligen inte se något negativt med det. Det är bara det att jag inte kan se något speciellt bra med det heller.

Peace&Love var visserligen underbart, och Danmark är alltid mysigt. Tingsryd var sommarens bästa även om jag kan ångra det nu i efterhand. I övrigt har jag jobbat, jobbat och jobbat. Har endast varit på två fester under hela sommarlovet och de vänner som tog studenten i år har jag träffat ungefär tre gånger. På tio veckor. Samma med mina Fantastic Four-tjejer. Jag borde skämmas över att jag inte tagit tag i min sommar mer.

Men nu är det som det är. Och jag har trots allt haft Josefin med mig varje dag under hela sommaren. Och jag har byggt upp en fantastisk relation till en mycket speciell person. Alexander. Och ikväll ska jag och Josefin äta pastasallad och kolla på film, Never been kissed.

08-09 på Rekarnegymnasiet ska klaras av galant. SPSP on fire.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback