feels like tonight

Det känns helt sjukt att det är nyårsafton idag,
har inte hängt med i tiden överhuvudtaget i år.
Men samtidigt som det har gått fort så känns
det som att förra nyårsafton var evigheter sen.

När jag satt med Josefin och gjorde en
summering av det gångna året och tittade på
det vi skrivit om förra året skrattade vi gott åt
många resoneringar. Vad vi, och vårat umgänge,
har förändrats älskling. Men du är fortfarande
min bästa vän.

Det har hänt mycket år 2008, för mig. Både bra
och dåliga saker. Jag har lärt mig mycket. Bland
annat att man inte ska lita på vad folk säger,
utan vad de gör (iallafall oftast), att bajamajor
inte är så vidriga när man varit på festival en
vecka, och att man kan dansa hur bra som helst
när man är full (enligt sig själv).

Jag har också lärt känna väldigt mycket nya
människor, skrattat mycket och varit kär. På riktigt.
Men framför allt har jag äntligen fått fylla 18, och
klarat av halva trean på rekarne. Snart tar jag,
och vi, studenten.

Tack för 2008, som har varit blandad av bra och
dåliga erfarenheter. Jag är rätt nöjd. Helt okej.
Kanarieöarna på lördag. Mums.

GOTT NYTT ÅR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback