there's a hero if you look inside your heart

jag är inte van vid förhållanden
men jag är fan van vid beröring

jag vill ha en halv

När jag sitter inne på ica känns det som att jag känner alla mina kunder. Till exempel det gulliga paret som precis har fått barn, mamman är så vacker, eller de två narkomanerna som alltid kallar varandra snygging och ser lyckliga ut.
Och den där gubben som alltid känner igen mig och pratar om allmäna saker med mig, som skola, jobb, fritid.. Eller han som alltid köper ett sexpack med öl, + två öl till, och aldrig vill ha kvittot och tanten som har en mycket liten plånbok och aldrig hör vad man säger - eller pratar själv för den delen.. Sen de där små killarna som kommer in och köper godis för pantkvitton och asiaten som inte kan prata rent (på något språk alls?). Den tjuriga tanten som alltid har med sig gamla kvitton och vill ha pengar tillbaka vilket gör mig irriterad, men sen blir humöret bättre när jag möts av den söta killen som alltid kommer in runt 20-tiden med jobbarbyxor. Jag undrar fortfarande vad han jobbar med så sent på lördagar.

ni förgyller mitt arbete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback