Ångest

Då var det dags igen. Älskade flyttdag.
Jag borde ha lagt över alla mina kläder från resväskan i en av mina "flyttväskor", men jag bävar verkligen för att börja ge mig in i det där. Varför ska vi skillsmässobarn behöva lida så mycket? Varför ska vi få ännu ett måste som stressar upp och ligger och trycker på axlarna och ger en dåligt samvete? Jag vill inte packa. Jag skulle hellre bara städa, och sen åka till jobbet och sen komma hem. Jag vill ha ett hus där min familj bor. Inte två hus där mina familjer bor.

Och om jag inte börjar med packningen och städningen snart så kommer jag behöva stressa sjukt mycket, men om jag börjar med den nu så kommer jag förmodligen börja gråta. Vad är bäst; göra mina måsten och göra pappa glad, eller strunta i mina måsten och göra mig själv glad?

"
Vilken dag ska du flytta? Har du ringt pappa? Hur ska du göra? När kommer du hit igen då?" ORKA ERAT FÖRBANNADE TJAT. Det är två veckor kvar tills jag kommer nästa gång, hur noga måste det planeras? Får jag inte komma och gå som jag vill?

Nu ska hela mitt vardagsliv ner i två väskor och två IKEA-påsar.
Pappa kommer bli glad ikväll. Kanske att jag har några näsdukar som ligger och skräpar i all röra..

Kommentarer
Postat av: P.

Tråkigt att höra Anna =/, tänk positiva tankar gumman som får dig glad istället, så ses vi snart igen in school :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback