bojkotta fördomsskapare

Jag hatar inte mig själv för att jag har fördomar om olika kulturer och folkgrupper.
Det jag hatar är de personer som framkallar de fördomar som finns.

Idag när jag gick på stan möttes jag av två invandrare, från mellanöstern skulle jag tro, i 25-årsåldern kanske. Det första jag tänkte var; "våga inte ge mig sliskiga blickar era idioter". Men de två männen gick bara förbi mig, pratade med varandra och gav nästan ett skamset uttryck och jag själv skämdes över att jag ens trott att de skulle ge mig sliskiga blickar.

Det är så vidrigt att det finns människor som beter sig illa och på så sätt smutskastar en hel folkgrupp eller får folk att tycka illa om en hel kultur eller religion. Det är inte konstigt att man får fördomar när man blir bemött av otrevliga människor eller seder som man inte kan förstå sig på. Vi ska inte klandra oss för det. Vi ska klandra de som ger oss fördomarna.

Överlag tycker jag sjukt mycket om de flesta invandrare och jag älskar att lära mig om deras levnadssätt och tro.


Kommentarer
Postat av: Shanna

Det är du själv som skapar fördomarna. För du vet ju vad ordet "fördom" betyder va? ;) men jag förstår vad du menar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback