Vad jag bryr mig om nu

är att du kommer nära mig även om det är försent att älska dig
är att från samma säng lyssna till samma regn
är att få ut dig ur skallen
är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen, den tar slut från kyss till kyss
är att aldrig ge hjärtat rakt ut
är att du ligger vaken i morgontimmen när regnet slår mot fönstret och det låter som om det går på dig
är att du då ser det, hur smutsigt livet blivit
är att se din blick så sårad när alla löften klingar falskt nästa gång du lovar någon allt
är dina armar om mig även om jag vet att jag måste glömma dig
är att se dig gråta, för jag har gråtit, och du ringde aldrig
är att du kallar på mig, även om jag inte kommer tillbaks till dig
är att se som i slow-motion när du går sönder inuti, så som jag gjorde nyss
är att du kallar på mig, även om jag inte kommer tillbaka till dig
är att höra dig andas, veta att du är nära

förlåt, nu slutar jag


Håkan Hellström säger det så bra åt mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback