Don't wanna be a fake

Musik är bra. Man kan hitta styrka i att lyssna på låtar som påminner om hur ens liv är för tillfället eller som pushar en till att göra sitt liv bättre, att ta steget. Jag känner ofta igen mig i låtar jag lyssnar på, men många av de gångerna när jag känner mig nere för att låten påminner mig om saker kommer jag på att den inte alls påminner om saker, och jag har inte alls varit med om samma sak eller är lika ledsen som personen som sjunger. Ibland förstår jag inte ens vad de sjunger utan tycker bara att det låter bra för att de använder snygga ord, och tänker inte alls på innebörden. Jag lyssnar inte mellan raderna.

Jag önskar att jag kunde skriva en låt om hur mitt liv är just nu. Men det kan jag inte, jag är värdelös på att skriva låtar, så därför tänker jag fortsätta citera andras texter även om jag inte förstår eller inte upplever samma känsla.


"But hell if I'm gonna cry because you found someone new
I tell you I, I'd feel a whole lot better if you took some time to shed a tear
Maybe you didn't have to look so pleased, so good, so satisfied
"
Alejandro Fuentes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback