Idoltönt

Idag börjar Idol 2008, och jag tänker kolla på det. Faktum är att jag har planerat det ända sen jag såg reklamen förra veckan och längtat till det hela dagen. Har suttit som en liten ponytail-flicka och sprattlat med benen och påmint min lillasyster säkert tjugo gånger att vi ska kolla på Idol tillsammans klockan åtta.

Egentligen så hatar jag hela Idol-konceptet och tycker att de flesta som "går vidare" är värdelösa sångare. Dessutom har jag många gånger undrat hur pass musikaliska juryn egentligen är. Men varför ska jag då kolla på det? Därför att jag älskar det, men jag har ingen aning om varför. Kanske är det helt enkelt kul att se när andra misslyckas för att man kan känna att man är bättre än dem? Eller så är det skönt att se de som faktiskt kan sjunga, och ha någon/några/något att se upp till? Eller så är det helt enkelt bara så att jag är en musiknörd rakt igenom som tar alla chanser till musikaliska upplevelser jag kan.

Så därför tänker jag svara på frågan jag själv ställde till Hanna i skolan idag;
- Hanna, jag längtar till Idol ikväll. Är jag en tönt?
Ja, jag är en tönt, eller så är jag inte det. Men jag ska kolla på Idol, och det gör nog många fler!


Förresten,
är en hjälte någon som tar andras liv och offrar sitt eget för att skydda sitt land,
eller är en hjälte någon som vågar säga att krig är fel, och stå fast vid det i alla lägen?


Kommentarer
Postat av: robert s

idol kan dra dit ljuset inte skiner :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback