Orsaker att älska dig

  • att du ringer eller skickar ett sms minst en gång om dagen
  • hur jag vet att vi alltid har roligt, bara vi är tillsammans, oavsett vad vi gör
  • att vi kan dissa varandra för killar utan att vi blir tjuriga på varandra
  • när vi träffas sent på nätterna och lagar mat ihop, och äter massor
  • att du pushar mig till långa promenader eller springturer
  • att du alltid förstår allt jag säger, och hur jag tänker. Jag kan alltid vara ärlig och behöver aldrig försvara mig
  • när du berättar saker om dig själv som jag inte hade en aning om. Det känns som dina hemligheter och erfarenheter aldrig tar slut!
  • hur du alltid muntrar upp mig när jag är ledsen, och ger mig kraft att klara av jobbiga saker
  • de få gånger vi bestämt oss för att plugga tillsammans och det går åt helvette. Vi får ingenting gjort
  • våra glasskvällar då vi repeterar alla svordomar vi kan och skrattar åt en klyschig film och läser cosmopolitan
  • när vi går på fest och blir fulla först när vi går in på toaletten för första gången - tillsammans
  • att vi alltid delar på allting, och därmed nästan aldrig är skyldiga varandra pengar (det jämnar ut sig)
  • att vi aldrig stänger dörren när vi går på toa, även fast den andra står precis utanför
  • att du vet så mycket om saker jag inte har en aning om
  • att jag kan dra undan dig på fester för att det hänt något jobbigt, och sedan må bra igen
  • att du alltid reagerar när jag kallar dig för "Island"
  • att vi båda märker av när vi blir irriterade på varandra och låter varandra vara, därför blir vi aldrig osams
  • att du aldrig har sagt "vad var det jag sa", utan bara kramar när jag gjort bort mig
  • att du vet allt om mig

KOM HEM JOSEFIN!


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag kom att tnka på att du tnkte göra ett projekt arbete om skillsmässobarn, jag håller på och läser en bok som handlar om en tjej vars mamma ska flytta ihop med en man och hur hon upplever det. Visserligen ahr inte hennes mamma och pappa skilt sig utan hennes pappa är död men det är kanske ändå lite lika situation med att ens förälder flyttar ihop med en ny. Den heter i alla fall "Expert på att rodna" av Katarina von Bredow. Du kna ju själv avgöra om det är värt att läsa den eller inte. Tänkte bara att du kanske ville veta. Ha det bra Anna:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback