Plingstället

Jag har en ritual varje gång jag åker buss hem till min mamma i Glömsta. Jag kanske till och med kan kalla det för tvångstanke. När jag åkt förbi busshållsplatsen innan min, och åker ut ur Slagsta och Ärna, så har jag mitt speciellt plingställe. Det är precis när man kommer ut mellan åkrarna, och bussen gungar till lite för att det är en nerförsbacke och sedan upp igen. När platsen jag sitter på precis har åkt förbi Eckersta-skylten, då ska jag plinga.

Idag satt jag som vanligt och stirrade på "stopskylten" på bussen och hoppades djupt och innerligt att ingen skulle ha hunnit plinga innan min plingställe, och tänkte att  fan den som gjorde det!

Någon plingade, typ fem meter före mitt plingställe. IDIOT, du har förstört min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback