Tack så mycket

När vi startade våra projektarbeten för två veckor sedan fick vi en present av min favoritlärare Samuel. Från något som heter "PED-skolan" hade en Johnny Svennesson skrivit en handbok i A4-format med ljusgult, äckligt omslag i vanligt papper, dock lite hårdare variant. På den stod det;

PROJEKTARBETE
I
GYMNASIESKOLAN

Planering, genomförande och rapport

Boken innehåller en helt fullständig instruktion om hur projektarbetet ska utföras. Det står precis hur vi ska utforma får projektplanering (vilken ska lämnas in imorgon), hur vi ska föra loggbok och hur själva arbetet ska genomföras beroende på vad vi väljer för område. Det finns också tydliga instruktioner om hur en rapport ska läggas upp, i vilken ordning de olika rubrikerna ska komma och vad det ska stå i dem, och det finns också en mall över just detta. I slutet av häftet finns exempel på referenser i text och referenslista vilket är extremt nödvändigt då vi fått otroligt lite information om detta tidigare! Sista sidan består av betygskriterier och projektarbetets mål.

Jag känner på mig att jag kommer älska den här ljusgula, äckliga handboken (häftet?) ännu mer under årets gång än vad jag gör redan nu. Den kommer vara min handbok genom allt mitt pluggande. Tack Samuel och tack Johnny Svennesson!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback