i need you right in front of me

31 april. Valborgsmässoafton. Jag minns när jag var liten, då jag sprang omkring med min bästa vän vid Brottsabacken för att sen kolla på brasan. Vi fick inte gå upp på själva kullen eftersom det bara var de stora barnen som var där, och smällde smällare. Det var farligt där.

När Valborgsfirandet slutade vid i Brottsa började vi hänga ute vid Hällby IP istället, jag kommer ihåg att jag tyckte det var lite coolare. Det var när jag gick i mellanstadiet och jag kände mig jättehäftig för att jag var i hällby bland massa fulla ungdomar, och låtsades inte om att det även fanns barnfamiljer där. Jag var på ett ungdomsställe, liksom.

I sjuan var jag med Carro, hennes pojkvän och hans kompis, även då ute i Hällby. Det var ännu tuffare. Självklart gjorde sällskapet det snäppet högre, att få umgås med äldre killar. Herregud vad cool jag var. Och roligt hade jag, det minns jag mycket väl.

Året efter det var det dags att höja ribban ytterligare. Vi skulle ha fest i Ebbas källare, och dricka alkohol. Det tråkiga var bara att hennes föräldrar var hemma och kom på oss innan vi hann fullfölja kvällen. Det blev samtal till föräldrar, skjuts hem tidigt och arga ord i dagboken. Men jag var stolt, jag hade ju druckit alkohol.

Nians valborgsmässoafton var inte så rolig. Jag hade precis skaffat pojkvän och han befann sig i Göteborg, så hela kvällen gick jag bara och saknade honom. Dessutom fick jag och Sara cykla hela vägen hem från Mälarbaden själva och vi var ganska missnöjda med kvällen. Haha, vilka tider..

Valborg i ettan tillbringades i Stora Sundby, och jag har för mig att jag hade ganska roligt.. om jag ska vara ärlig så tror jag inte att den kvällen utmärkte sig så speciellt mycket. Förra året var jag bara med Mickis och åt god mat eftersom att vi båda skulle jobba dagen efter. Det var en grymt skön kväll faktiskt.

Idag är det dags igen. För två dagar sen visste jag vad jag skulle göra men vindarna har vänt, tyvärr. Diskuterade just med min låtsassyster vad vi skulle hitta på. Gå på fest med fin klänning och pumps känns inte så valborg.. Vi kände båda två att jeans och en snygg tröja är mer rätta kläder för den här kvällen, men betyder det att vi ska festa utomhus? Vid en brasa? Åker man till Sundbyholm, kollar på en brasa och super sig själv ner i ett dike när man går i trean? Är det överhuvudtaget så speciellt kul?

Grillkväll vore det bästa, men det får vi inte heller ihop. Valborg är det iallafall. Årets mest överskattade kväll och även den kvällen på året som har stört chans att bli misslyckats. Vi får väl se hur det blir ikväll. Är övertygad om att det kommer bli mysigt med tjejerna i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback