i understand

Jag har ingen studiemotivation. Ica lockar mig nästan mer just nu, är inte det konstigt? Sitter här med en uppsats som ska lämnas in imorgon som jag förmodligen inte kommer bli klar med vilket nästan aldrig har hänt mig förut. Det enda jag ser just nu, är en slapp dag i skolan imorgon, en helg med jobb (pengar, pengar, pengar) och sen ett underbart lov där jag ska ta vara på dagarna. Och plugga.

Jävla plugg. Min klasskompis höll idag ett tal på svenskalektionen om hur vi måste hitta en balans mellan arbete/skola och ett roligt privatliv. Just nu känns det som att skolan är en bakterie som inkräktar på allt. Det finns liksom alltid något att göra som har med skolan att göra. Det finns alltid något som inte är färdigt och som måste bli det. Sinnes.

Tisdag är mitt mål just nu. Ska bara ta mig dit, sen ska jag gå på stan i Stockholm med min syster för att leta studentklänning. Träffar henne allt för sällan nu, dåligt. Sen åker jag vidare till MickePickePäronPung för att moffa i chips, choklad och drinkar och kolla på Braveheart.

Funderar på ett långt bad. Och sen en lång sömn.

Kommentarer
Postat av: Syster malin

Skoltiden är snart slut lillstrumpa! Det är inte många veckor kvar nu=) Och på tisdag ska vi hitta klänning åt dig! Puss

2009-04-03 @ 13:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback