when I get older, I will be stronger

Nyårsafton. Vad konstigt det känns. Året har gått snabbt, men ändå känns förra nyår så väldigt långt borta. Det var en bra nyårsafton förra året, den avslutades med jordens underbaraste festgäng och jag kommer ihåg att jag var så lycklig och hade så roligt. Bara några dagar efter åkte jag med familjen till Playa del Ingles och hade en otroligt bra vecka där med sol, bad och party.

Våren var tuff, med många stressmoment och jag gick in i väggen flera gånger. Men den var också fylld med roliga händelser som utbytesresa till Italien och studentkryssningen tillsammans med några av mina klasskompisar. Dessutom tog jag studenten den 6 juni och sprang ner för backen med ett stipendium i handen: "Goda studieresultat och god kamratskap". Fan vad stolt jag var över mig själv. Och den dagen kan ha varit den bästa i mitt liv, som  jag skrivit tidigare - den var obeskrivlig.

Sen kom en sommar med festival och gotlandsresa och många, många roliga festkvällar. Tror aldrig att krogen har varit så rolig som den här sommaren och jag tror framförallt att det beror på tjejerna jag umgåtts med. Det har verkligen inte behövts killar, vi har alltid haft våra egna tjejförfester och haft så otroligt roligt.

Hösten började med bartenderutbildningen i Magaluf, och de tre veckorna kommer jag nog aldrig glömma. Har skrivit om den förut, så behöver inte gå in så djupt på det, men även om jag inte riktigt känt att jag velat jobba som bartender efter kursen så var det helt klart värt tre veckors semester med de bästa människorna.

Efter Spanien blev det en ganska konstig tid med upp- och nedgångar, och så är det även nu. Men jag har börjat trivas på Ica riktigt bra samtidigt som jag har kommit fram till vad jag vill göra i framtiden. Imorgon börjar 2010 och jag tänker inte ha några förväntningar alls på det året. Men förhoppningar är ju en annan sak...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback