but then, so do you

Satt och pratade med Madde om framtiden idag. Varje gång vi träffas så pratar vi om det och varje gång blir jag rädd. Steget ut i vuxenvärlden är så stort och jag är just nu mitt i det. När jag tänker på framtiden så känns det så enormt och tomt. Jag försöker tänka att jag kan fylla det tomrummet med vad jag vill men samtidigt känner jag att jag inte hinner med att göra allt jag vill göra vilket är läskigt. Att redan nu känna att livet är för kort är fel och ohälsosamt. Jag måste skärpa mig.

"Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram." Nalle Puh är smartare än man tror och jag känner att jag måste efterleva hans kloka ord lite mer. Jag måste sluta tänka på att jag kan ha barn om fem år och att jag kanske (förhoppningsvis inte..) kommer börja bli gråhårig om tjugo år. Tills jag har en plan tänker jag göra det som faller mig in, det jag vill för stunden. Först blir det bartender utomlands, sen får vi se vad som händer.

Men imorgon åker jag till Gotland i alla fall. Ska blir skönt att vara utan dator ännu en vecka.

Kommentarer
Postat av: MISSEXTRA

sv: förstår inte hur du kan häva ur dig att jag skulle vara elak:O Och bara så att du vet så har blondinbella provecerat ganska mycket med fast det var förut, det var då jag tyckte att hennes blogg var som bäst men man tycker ju olika:)

Postat av: Madde

jag håller helt och hållet med dig anna. Man planerar för mycket framåt hela tiden. Det är bättre att bara leva för stunden det blir bäst så och jag tror absolut att det blir roligast så :) men anna om du känner att vi pratar om vuxenlivet hela tiden så ska vi sluta göra det :p hahah

2009-07-05 @ 22:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback