I dream of love as time runs through my hand

Jag skrev ett långt inlägg direkt när jag kom hem från jobbet - bara för att radera det direkt. Skrev ett nytt efter det - bara för att stänga ner hela sidan. Allt jag skrev blev meningslöst.

Ibland känns det bara som att jag har så mycket att skriva och berätta om att jag inte vet vilket jag ska börja med eller hur jag ska formulera det. Idag har jag haft en ganska dålig dag. Eller så var den bra. Antingen var det en dålig dag med några få ljuspunkter, eller så var det en bra dag med några få mörka dalar. Kan inte bestämma mig.

I Marian Keyes böcker är det här en sådan dag som man super sig full på. Helst ska man dricka vin helt ensam i ett kök någonstans i Dublin sent på natten. Då är man en riktig Marian Keyes-karaktär. För mig blev det dock tre knäckermackor och ett glas apelsinjucie, om hon visste om det skulle hon bli besviken. Jag skulle aldrig mer få läsa hennes böcker.

Jobb och utgång imorgon. Sen en ledig dag. Skönt. Puss.
Och Fouad Youcefi, du är så jävla bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback