my past is mine to keep

Det är jobbigt när man hittar egenskaper hos sig själv som man inte tycker om. Oftast blir det så att man döljer dem för sig själv och försöker glömma bort dem, vilket brukar gå ganska bra. Något som jag däremot märkt är att det är desto svårare att dölja de egenskaperna för andra, även om man kan vara ganska bra på att prata bort dem och försvara dem. 

Ibland måste man bara erkänna att man agerar fel även om man helst vill låtsas som att man alltid gör rätt. Och när man hittar de där dåliga egenskaperna så är det bäst att man möter dem och gör något åt dem istället för att låtsas som att man inte har dem.

Jag har otroligt lätt för att överreagera och tycka att personer behandlar mig fel. I vissa fall vet jag att jag faktiskt borde göra mig av med personen för att den faktiskt inte är bra för mig, men i fler fall blir jag av med vänner för att jag tar för givet att de vill mig illa. Det är lätt för mig att sitta och skylla på tidigare idioter som har gjort att jag blir så orolig så lätt, men det jag aldrig tänkt på att det är upp till mig att se till att det försvinner. People don't always leave, och jag måste lära mig att inte alltid skylla mina svagheter på andra. Då förlorar jag vänner. Vilket jag tror att jag precis gjort.

Jag hoppas att du läser det här. Förlåt. Du var inte skyldig mig någonting.

Maria Mena säger: "I will no longer apologize for your former lovers' mistakes."
Och det ska bli mitt motto i framtiden.


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Anna...



Personer måste förstå hur andra hanterar sina känslor. Ingen ska behöva tycka du är dum i huvudet om du har känslor för något som gör att du vill avvakta en vänskap. Stressa inte på något så det blir jobbigt!



Take Care!

/ Jimmy :)

2009-07-01 @ 23:17:53
Postat av: Anna

Det handlar inte om det du skriver om. Men tack ändå =)

2009-07-01 @ 23:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback