all this time you have had it in you

Min mamma har den sjukaste humorn någonsin och det smittar av sig. Allt från bensinpriser till curry till bouleklot blir internskämt som kan skrattas åt i evigheter.

Idag när vi var på Ica och jag skulle betala (med mina biljetter, hahaha) säger mamma helt plötsligt att min gamla lärare står lite bakom mig i kön och jag vänder mig om, ser ett bekant, leende ansikte och hejar glatt samtidigt som jag tänker: "Jag känner igen henne, men det är inte min gamla lärare. Är det en gammal SYO? Rektor? Min systers lärare?"

Sen helt plötsligt slog det mig.
Jag: "Mamma, är det inte min tandläkare?"
Mamma: "Jaha.."
Sen går vi fnittrandes ut ur affären och lyckas komma på säkert hundra saker att skratta åt som har med den händelsen att göra. Min gamla lärare? Min unga lärare? Min gamla tandläkare, eller min nya?

Ja, ni förstår. Men frågan är, är det här ens roligt?
Nej, men vi skrattade så våra magar sprack  i bilen hem, och inte ens innanför dörrarna var det slut på skrattframkallande situationer. Härligt med skratt, en sån här grå dag.

Och nu är det bara fyra dagar kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback