somebody needs you like never before

Idag har det varit en av de stressigaste dagarna någonsin för mig på ICA, plus att jag har känt mig lite småsjuk. Men det är faktiskt inga kunder som har varit otrevliga. Kors i taket, som Stina brukar säga.

Men en sak undrar jag. Hur tänker man, om man som kund kommer in 20.45 och storhandlar (för cirka tusenlappen) när vi stänger 21.00? Det är inte roligt att behöva ta betalt av en kund 21.10 för att sen titta på hur han/hon packar i sina varor i påsar i lugn och ro. Funderar över vad som är tyngst och ska ligga i botten och pusslar ihop mjölkpaket med potatissallad för att påsarna ska bli så fint formade som möjligt.

Och där sitter man med ett leende på läpparna och trycker lite meningslöst på knapparna på datorn för att det ska se ut som att man har något att göra och inte alls väntar på att få stänga igen butiken. På andra sidan en hög med röda ICA-korgar står jobbarkompis Johanna och gör arga grimaser mot kundens nacke och i mitt huvud ser jag mig själv skrika: "Gå ut din idiot!"

Men jag är en duktig kassörska, så jag är tyst. Välkommen åter, för tusan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback