magiskt, men tragiskt

Kollade just på semifinalen till Eurovision Song Contest med min mamma. Nivån på tävlingen har verkligen sjunkit. Vad har hänt egentligen? Majoriteten av alla bidrag består av;

1. Anorektiska tjejer med oanständigt korta klänningar som vickar på höfterna tills tuttarna nästan ploppar ut.
2. Färgglada bakgrunder och hoppande larvliknande varelser som sjunger något som tydligen ska skrattas åt..
3. Artister iklädda kläder som ska representera deras land på ett patriotiskt sätt och texter som förmodligen ska göra det samma. Synd bara att man inte förstår eftersom de sjunger på klufsiska och manuriska.
4. Långa tråkiga ballader som låter precis som den långa tråkiga balladen man hörde senast.

Nåväl, Sverige gick iallafall vidare. Något annat som för övrigt håller mycket låg nivå är min och min mammas humor. Vi fick oss ett par goda skratt åt missar av programledarna (en av dem såg förresten ut som Austin Powers), personer i publiken som hade glasögon och roliga bakgrundsfigurer på scenen som stod och mimade identiskt med frontfigurens sång.

Nu blir jag för jobbig, så godnatt på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback