när alla clownerna har gått från jobbet

Idag var det dags att trotsa hjärtklappningarna och pallra mig iväg till Friskis för att sätta igång igen. Åh fy tusan vad det kändes att det var ett tag sen jag studsade omkring där nere. Varenda rörelse var tung att utföra, helt sjukt. Men det var grymt skönt också och suget efter nästa träning börjar redan brusa upp i musklerna.

Under träningen hann jag fundera över mycket. Idag hade jag det sista provet i Historia C. Jag är stort sett klar med kursen överhuvudtaget. Resten av lektionerna ska vi ägna åt att läsa historia "för nöjes skull" som världens bästa lärare Samuel så vackert uttryckte det. Och för mig kan det inte bli bättre än så, med tanke på den historianörd jag faktiskt är.

Så nu sitter jag här med Håkan Hellström i högtalarna och funderar på om jag ska skriva klart uppsatsen om "min tro eller icke-tro" som är den sista uppgiften i Religionskunskap B. Det skulle innebära att jag är klar med även den kursen och när jag tänker på det så kliar det i fingrarna.

Men tv-soffan lockar, något enormt. Musklerna kanske är lite trötta ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback