always love, hate will get you everytime

När jag satte mig på bussen på väg hem från Idoltittandet hos Michaela tänkte jag på allt jag skulle skriva i bloggen när jag kom hem. Det började med de jobbiga killarna på bussen igår, de störande kunderna på Ica och sen ramlade det bara på med negativa saker jag varit med om på senaste tiden. Så slog det mig att jag alltid bara skriver om saker som irriterar mig för att jag tror att det är det enda sättet att framföra åsikter på.

Men vad tusan, varför kan jag inte bara berätta om de saker som faktiskt gjort mig lycklig de senaste dagarna istället? Kan ta den här kvällen som exempel, när vi satt i Michaelas tv-soffa tillsammans med hennes föräldrar och skrattade i flera timmar. Det är verkligen helt underbart att känna sig så välkommen hemma hos en kompis familj och känna att man börjar ha saker gemensamt med vuxna människor. Att man börjar komma ikapp på något vis.

Och en annan sak som har gjort mig glad idag är lappen som satt på mitt skåp när jag kom till jobbet. Där kommer jag, inklampandes med lock för örat och trötta muskler och är inte alls sugen på att jobba. Så har Angelica skrivit en söt lapp till mig om vad jag ska göra och avslutat med en stor jävla "=)", och det gjorde mig nästan löjligt lycklig.

Sen träffade jag min gamla skåpkompis på bussen hem och kunde fokusera på hur trevlig han är, istället för att stirra mig blind på alla jobbiga, töntiga idioter som satt runt omkring mig. Och sms:et jag fick från L tidigare var inte så märkvärdigt egentligen, men åh vad glad jag blev. Det var precis vad jag behövde idag.


Så nu gör vi så här: Hej jag heter Anna, och jag är ingen bitterfitta.


Kommentarer
Postat av: syster

du glömde bort att berätta hur glad din syster gör dig;)

2009-10-10 @ 10:00:20
Postat av: michaela

älskar dig kåmpis <3

2009-10-10 @ 13:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback