dina ögon kan krossa min värld

Jag känner ett sånt otroligt sug efter att lära mig saker och förstå. Eftersom jag inte går i skolan och pluggar något så känns det som att det står helt still i mitt huvud just nu. Så nu har jag bestämt mig för att börja läsa mer istället, så länge det här suget finns kvar. Imorgon ska jag gå till biblioteket och kolla om jag fortfarande kan låna på mitt kort som jag skaffade när jag var väldigt, väldigt liten. Har redan fått ett boktips som låter intressant.

Men idag ska jag börja läsa Fångad av hakkorset, en självbiografi av Bruno Manz. Jag hoppas verkligen att den kan få mig att förstå vad som finns i en människas hjärna när han/hon kan bli manipulerad till att göra så vidriga saker som soldaterna gjorde i nazismens namn. Jag kanske är nördig, men historia berör mig och speciellt andra världskriget tycker jag är väldigt intressant.

För övrigt så har jag kommit på världens bästa idé som jag ska bli rik på. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback