jag blev allt som jag sa

Jag minns den 11 mars 2006, när jag gick i nian. Jag och Sara satt i en bil på väg till Skara nervösa som aldrig förr. Bilresan ner kommer jag inte ihåg så mycket. Pratade vi med varandra? Eller var vi tysta och fokuserade? Övade vi på texter eller lyssnade vi på helt andra låtar för att slappna av?

Mitt antagningsprov till Music and Production i nian är luddigt fram och tillbaka. Jag minns inte exakt hur de andra såg ut, jag minns knappt hur lärarna såg ut. Jag har en liten bild av hur skolan och lokalerna såg ut men jag har svårt att minnas hur dagen såg ut för mig. Ibland glömmer jag till och med bort vilka låtar jag sjöng.

Men en sak jag aldrig kommer glömma från den dagen är när jag hade sjungit klart mina låtar och skulle lämna rummet, och en av lärarna sa (jag minns inte vem av dem): "Du är en jätteduktig sångerska."

Någon dag ska det vara min tur.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback