oh my love, can you hear me?

Jag brukar inte skriva speciellt mycket om politiska saker i bloggen eftersom jag aldrig tycker att jag har tillräckligt med kött på benen, men idag läste jag en artikel i Aftonbladet som skrämmer mig, om möjligt mer än alla bantningstips som jag klagat på tidigare här i bloggen, så jag måste få skriva om det.

Journalisten hade först skrivit om ett nazist-möte i en lokal i München innan kriget bröt ut. Innan Hitler kunde beskylla judarna för den ekonomiska krisen och på så sätt få landet att acceptera den utrotning och det folkmord som skedde under andra världskriget. I skolan får vi lära oss att detta är fel, för enligt svensk moral så är det fel att anse att Hitler gjorde en bra sak. Nazism och rasism är helt enkelt något som vi svenskar, över lag, inte står för.

Men ändå har Sverigedemokraternas röster stigit. De pratar om att de ska förbättra Sverige genom att ta in färre invandrare. Jag menar inte att Sverigedemokraterna kommer utföra ett folkmord, men propagandan är enligt mig skrämmande lik Hitlers på 30-talet vilket gör mig sjukt irriterad på att folk kan stå och hålla med. Tror folk på allvar att allt blir så mycket bättre om vi slänger ut alla invandrare?

Enligt mig handlar det istället om hur vi tar hand om invandrarna och hjälper dem att anpassa sig. Klart som fan att det är svårt att komma till ett helt nytt land och inte förstå språket. Och klart som fan att det är svårt att få ett jobb om den utbildningen man skaffat sig i sitt hemland inte duger här. Det finns bättre lösningar, och Sverige skrämmer mig som fan när vi låter oss gå på samma saker som vi skrattar åt att folk för 70 år sedan trodde på.


Vi frågar oss hur judeförföljelsen kunde få äga rum, jag svarar:
så här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback