I found a way of getting over this

Jag vet inte om jag vågar säga det till folk, men jag älskar vädret som varit idag. Först tänkte jag ta vara på att det var blå himmel och inviga Slagstaglass för i år, men när solen gick i moln och det blev grått ute tog jag en promenad istället. Och det luktade så gott, och det var så lätt att andas. Helt underbart.

När jag gick i högstadiet gick jag flera promenader i veckan för att rensa tankarna. Det var en väldigt deppig period för mig av olika anledningar och de där promenaderna hjälpte mig. Men jag minns att jag ofta var sur när jag kom hem för att jag aldrig kunde komma ihåg alla bra saker jag kommit fram till under min promenad.

Men idag när jag kom hem och upptäckte att alla tankarna var borta så kändes det bara otroligt skönt. Under hela promenaden gick jag och diskuterade och bollade med mig själv om saker som hänt de senaste dagarna och som påverkat mig på olika sätt, så när jag kom hem var det liksom färdigt. Det jobbiga var ur världen, och jag kunde inte ens minnas hur krångligt det varit eftersom det försvann ur mina tankar när jag promenerade.

Så det är ju hur jävla skönt som helst! Och nu har jag anmält mig till högskolan - hur läskigt är inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback