so fall, go on and fall apart

Jämt när man ringer till vårdcentralen för att man är sjuk eller har ont någonstans så måste man överdriva för att man överhuvudtaget ska få komma in och träffa en läkare eller ta prover. Gränsen brukar gå vid om man har feber eller om man kan gå på foten.

Men på Torshälla vårdcentral är man ta mig fan ALLTID välkommen. Var där första gångerna när jag hade körtelfeber och halsfluss och fick jättebra hjälp. Sen fick jag skumma utslag på hälarna, och direkt när jag ringde så fick jag en tid inbokad och väl på vårdcentralen tog de sig tid att kolla vad det var för fel. Även om det var ett "litet" problem, så var det flera olika läkare som tittade på mina konstiga fötter, och skrev ut salvor åt mig.

När jag ringde och trodde att jag hade öroninflammation hade de fullbokat hela dagen, men jag fick ändå komma dit och så klämde de in mig mellan telefontider hos en sköterska, och efter det fick jag även träffa en läkare för att få recept utskrivet.

Idag ringde jag in och sa att jag förmodligen hade halsfluss, och trots att jag inte hade feber eller jätteont i halsen, utan bara var väldigt svullen, så fick jag ändå komma dit imorgon och kolla det eftersom hon förstod att jag ville kunna vara frisk på lördag då jag ska göra högskoleprovet. Underbar kvinna!

Och när min läkare ringde upp mig för att diskutera svaren på ett EKG-test jag gjort så pratade vi i säkert 20min om vad jag ville göra i framtiden, för det hade han skrivit ner i sina anteckningar. Och sist jag var där diskuterade vi mitt kärleksliv.

Ja, Torshällas vårdcentral är verkligen hur bra som helst!
Och det är min familj också. Pappa, Mamma, låtsaspappa, syster och låtsassystrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback