could you whisper in my ear the things you wanna feel?

Att gå hem från stan idag var underbart. Dels för att jag aldrig haft så nära hem från stan tidigare, men också för att solen lyste, jag hade påsar i ena handen och en latte från Waynes i den andra. Och så finns det massor att titta på. Typ människor och sånt. Men jag har upptäckt två dåliga (förlåt) saker med Sundsvall:

1. Det finns alldeles för dåligt med övergångsställen. Ofta måste man gå över typ tre stycken för att komma dit man vill eftersom det inte finns något på den sidan av en korsning man står på, om ni är med på hur jag menar. I Eskilstuna hade det räckt att gå över ett, eftersom de finns på alla nödvändiga ställen. Skärpning Sundsvall!

2. Det finns alldeled för mycket trafikljus. Alla Eskilstunabor har vi väl varit griniga över alla rondellbyggen, och visst har alla mina vänner utan för Eskilstuna skrattat åt vägbeskrivningar på Eniro som innehåller typ tusentals rondeller på bara några kilometer. Men jag kan lova er, att jag tar tillbaka allt dåligt jag sagt om våra rondeller hemma i E-town. Hur segt trafiken rör sig i en stad utan rondeller hade jag glömt, och jag är ledsen över att jag måste bli påmind om det. Rondeller is the shit, typ.

Nu lyssnar jag på Goo Goo Dolls och väntar på att jag ska bli hungrig. Det blir nudlar och majs. Vilken fredagsmiddag, va? Och alla på stan pratade om utgång i kväll, och alla på facebook taggar inför i kväll. Jag har ingen att göra något med, så jag lär väl sitta här och bara vara nervös inför grillfesten imorgon. Najs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback