every word of every song that he sang was for you

Jag skulle kunna skriva så himla mycket egentligen men vet inte riktigt var jag ska börja. Min lägenhet i Sundsvall är typ helt underbar och jag trivs så himla bra. Just nu står det lite IKEA-kassar och kartonger kvar men trots det kändes det verkligen som att jag kom "hem" när jag kom tillbaka hit igår kväll och idag efter att jag umgåtts med min enda vän här just nu (som dock ska flytta härifrån om en vecka).

Efter att min familj åkt hem igår blev jag upphämtad av Foffo och han visade mig stan, och lärde mig att hitta någorlunda inne i centrum. Sen fick jag se hela staden uppifrån ett utsiktstorn på "Norra berget". Sjuuukt. Och det känns fortfarande som att jag bara är här på läger. Men det är jag inte. Min nya bostadsort på Facebook är Sundsvall, och det betyder ju allt. Ellerhur?

Igår när Foffo släppte av mig igen sa han: "Då käkar vi lunch på Oscar imorgon då, för du hittar väl dit?" Jag nickade och kände mig supersäker, men idag när jag skulle dit så gick jag vilse ändå. Balle. Tog jättelång tid innan jag var framme, och det visade sig att jag gått kors och tvärs bland alla gator inne i centrum, och egentligen nästan varit framme hela tiden. Men lunchen var god, och trevlig.

Efter lunchen köpte jag en latte där jag lärt mig att man ska fika när man bor i Sundsvall - och den var faktiskt väldigt god - och sen gick jag till Clas Ohlsson. Där hittade jag först inte kassorna, och när jag väl betalat och skulle gå var jag tvungen att fråga efter utgången. Ja, det var pinsamt. Sen tog jag en sväng på stan och jag kan säga att det var sjukt mycket roligare shopping här än i Eskilstuna. Kommer blir otroligt svårt att inte göra av med pengar.. 

Nu åker tåget förbi här utanför, vilket ger mig barndomsminnen, och jag tänkte sätta mig och börja läsa igenom min kurslitteratur för att vara lite förberedd inför nästa vecka. Och här kommer en liten bild på mig, för er som glömt hur jag ser ut. Brudar, ni ser väl armbandet? Längtar efter att ni ska komma hit <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback