I'm so grateful to you

Idag är det lite sol och lite blå himmel här i mitt Sundsvall. Jag tänkte ta en sväng på stan senare, mest för att fördriva tiden, men först måste jag ta tag i lite saker här hemma. Det står fortfarande skräp från flytten på golvet och min hög i diskhon har redan blivit hög. Det börjar bra.

Min roligaste sysselsättning just nu, är att spana på människor som står och väntar bakom bommarna vid tågrälsen. Så fort jag hör signalen som innebär att bommarna är på väg ner springer jag fram till fönstret och tittar på alla bilar, cyklar och gående som står och väntar på att tåget ska åka förbi. Vet inte varför det är så spännande, men jag kan helt enkelt inte låta bli.

Igår pyntade jag med ännu mer färgglada värmeljus än jag redan hade och jag tycker det är så fint att jag är rädd att jag kommer bli värmeljusblind och ställa dit alldeles för många. Idag ska jag leta efter en duk att lägga på bordet. Och en fruktskål skulle jag behöva också.

När jag började läsa en av mina böcker igår blev jag jätteglad. När jag läste om vad en journalist bör ha för egenskaper, vad vi bör brinna för, kände jag att jag verkligen hamnat på rätt plats. Det här kommer bli skitbra.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh vad roligt att höra att du hittat rätt. Jag sitter fortfarande och har djup ångest över att snart fylla 20 och inte veta vad jag vill göra :P Men jag är inte gammal än har jag hört så det kanske inte gör något. Hoppas verkligen att du fortsätter trivas där uppe, ska läsa om hur det går för dig. Reporter låter som en sjukt intressant grej och jag tror det kommer passa dig som handen i handsken :) Puss på dig

2010-08-27 @ 10:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback