yet, I'm still afraid to let it flow

"Varje gång han kom emot mig kom det där leendet. Det som gjorde allt runt omkring till statister och nästan målade ett band mellan oss som blev kortare och kortare. Det fanns inget annat när vi befann oss på samma plats. Vi hörde ihop. Jag föreställde mig alltid hur avundsjuka borrades in i mig från alla håll och kanter för det som vi hade måste ha varit stickande i andras ögon. Det måste ha synts hur mycket bättre än alla andra vi var tillsammans.

Mitt hjärta stannade till och våra blickar möttes under en kort tystnad för att sedan återgå till asfalten samtidigt som vi lurade oss själva och varandra att våra kinder inte blivit röda. Vi hade tagit samma beslut och lyckan hade blandats med rädsla när vi insåg vad som skulle kunna flyga in genom mitt högra ben och hans vänstra exakt samtidigt. Men när vi satt i trädet och han förevigade våra namn med kärlekens tecken i mitten fanns det inte längre några frågor i närheten. Jag hade hittat min bästa, och han sin.

Och om jag någon gång skulle hitta någon som blev så glad över min närvaro som han blev så skulle jag bli förvånad.
"

Kommentarer
Postat av: elmo

@)-`-,---



Halloj! Vart hade du valt att åka om du vann 40 000 att resa för? Kommentera gärna mitt blogginlägg med ditt svar.



Vill du att det blir verklighet kan du tävla på
http://goo.gl/Ho7RY

2010-12-06 @ 20:56:25
URL: http://hurmanvinner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback