speak no feeling, no I don't believe you

Mm, whatcha say?
That you only meant well? Well, of course you did.
That it's all for the best? Of course it is.
That it's just what we need? And you decided this?

Sitter just nu och pratar med en ledsen kompis och funderar över hur sjukt många dumma orsaker det finns till att dumpa någon. Dels har vi ju den klassiska: Det är inte dig det är fel på, det är mig. Den finns det ju inte så mycket att säga om egentligen, mer än att den är otroligt pinsam? Det är ju nästan som att säga till någon att man är allergisk mot den, eller något. Jag vet inte. It doesn't make sense to me.

En annan är att Det är fel tillfälle. Något som heter "fel tillfälle" anser jag inte finns överhuvudtaget. Om man träffar någon som man verkligen tycker om så spelar det ingen roll vad som händer runt omkring. Vare sig man har/precis har haft ett förfållande eller om man har mycket på jobbet/i skolan just nu. Om man verkligen är kär i någon så löser man sådana problem, eller man kan i vilket fall som helst visa en person att man vill vara med den trots att man kanske inte har möjlighet att vara med den varje dag. Ihop med det här vill jag smutskasta frasen Jag är inte redo för ett förhållande. Det är man om man är kär i någon.

Sen kan jag tänka mig att det är många som har fått höra Det går inte, du är för bra för mig. Jaha, och vem är det som bestämmer det? Om jag tycker om någon, så är den personen uppenbarligen tillräckligt bra för mig så varför ska jag då behöva höra sånna löjliga bortförklaringar? Om en person som är "för bra för dig" vill vara med dig, så är det väl bara att tacka och ta emot om du är kär i honom/henne. Inte ett dugg svårare än så.

Vill med det här poängtera det jag skrev i ett tidigare inlägg. Antingen är man kär, eller så är man inte det. Vill dock påpeka att ni inte ska läsa det här och tro på mig, för jag snackar egentligen bara skit och jag är lika blåögd när jag blir dumpad vilket man kanske egentligen mår bättre av. Men snälla människor, när ni dumpar någon - Var bara ärlig och säg som det är. För att se igenom en dålig ursäkt är bara jobbigare än att höra sanningen.

Så vill jag avsluta med att säga att Choklad är det godaste jag vet <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback