don't say a word

Varför är det alltid så att folk hittar anledningar till att man blir ledsen, utöver den utlösande händelsen? Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra tusen olika orsaker till att jag är extra känslig. Det ska alltid finnas något som gör att man är ovanligt svag när man gråter över något, annars skulle ju tårarna såklart inte rinna. Ibland har man mens, ibland har man mycket att göra och ibland är det för att man inte har något att göra.

Jag är medveten om att vi ibland är extra känsliga på grund av olika saker. Men ibland är man faktiskt bara väldigt ledsen över just det som fick en att vilja deppa ihop med en chokladkaka och nerdränkta lakan. Ibland var just den händelsen något som man tog väldigt illa vid sig av och man kanske bara behöver höra "Stackare, jag förstår!" istället för "Lugn nu, du överdriver ju eftersom..". För även om det inte är just dem orden som kommer ut någon annans mun, så är det dem man hör - att man inte är ledsen egentligen.

Och varför svarar människor "vad bra!" när man säger att man mår sådär eller okej när de frågar hur läget är?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback