sir, I wanna by these shoes

När jag var liten hade jag en (konstig?) önskan om att första snön skulle komma på min födelsedag, som är den 23 december. De senaste åren har jag nästan kunnat tacka anden i flaskan eftersom snön kommit senare och senare med åren. Vad som är bra med det kan man ju i och för sig diskutera, men i vilket fall som helst så har vi suttit länge i Eskilstuna och bara väntat på att få åka pulka och bygga snögubbar.

Men nu kan jag nog dra tillbaka min önskan helt. Det har redan kommit snö i Sollefteå som inte är speciellt långt härifrån, och för några timmar sen skrev en granne till mig på sin facebookstatus att det ramlade snöflingor från himlen. När jag kollade ut genom fönstret kunde jag inte konstatera annat än att det var sant. Vita små stjärnor dalade fint ner från himlen på våran sida av huset, och även om det bara var i några få minuter så kan jag inte sluta tänka: snö, 15 oktober?! Var i helvette har jag bosatt mig?!

Nu har jag i alla fall duschat och städat min lilla lägenhet här uppe i Norrland och jag saknar mina rabarberbrudar något enormt. Jag ångrar nästan att jag åkte ner och hälsade på, så jag fick bli påmind om vad jag lämnat kvar. Ni är det finaste jag vet!





<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback