she's got a choice

Sådär. Nu har jag officiellt slutat på journalistprogrammet på Mittuniversitetet. Jag har papper på det. Och en underskrift. Bredvid mig ligger nu en utbildningskatalog som ska hjälpa mig att hitta något att syssla med fram till jul, så jag sedan kan hitta något att syssla med i vår. Mitt liv har aldrig varit så likt ett pussel. Men jag mår bra i magen och det finns inget jag tror så mycket på som magkänslan.

Igår hade jag tänkt gå och lägga mig tidigt, men det slutade med att jag fick sällskap ner till källaren med de IKEA-påsar som stått i min lägenhet sen jag flyttade hit. De har varit på väg ner till mitt lilla förråd, men det har liksom aldrig blivit av. Jag hoppades kanske någonstans att de skulle få fötter och springa ner själva. Nåväl, nu är de i alla fall där de ska vara och min lägenhet känns mycket större. Det har även skett en liten, liten ommöblering för att jag förhoppningsvis ska slippa mina ryggsmärtor. Det låter knäppt, jag vet.

Sen hade jag ett väldigt långt, viktigt och roligt samtal med mina fina, fina vän här uppe i Sundsvall och hon kom inte härifrån förrän långt efter spöktimmen. Vi smidde även lite inredningsplaner som jag tror kommer bli otroligt bra här i min lilla lägenhet. DiskolampaDeLux. Så nu ska jag avsluta det sista plocket som kom med hem från IKEA igår, vilket förövrigt var ett av de konstigaste IKEA-besöken jag varit med om (kom ihåg: aldrig mer IKEA med tre killar från bildjour), och så ska jag tokdiska med Westlife i högtalarna.

Ikväll är det tv-kväll at my place. Det är vår Sundsvallstradition.

20:00-21:00 Biggest looser Sverige
21:00-22:00 Vad som helst som är bra på tv
22:00-23:00 Lite sällskap

Jag älskar måndagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback