feels like the very first time

Det oroar mig att prio ett på min kväll var att ha lägenheten städad och disken diskad för att det är så otroligt tråkigt att komma hem till en stökig lägenhet när man varit borta över helgen. När började jag bry mig om det? Kan inte minnas att jag någonsin städade mitt rum för att åka iväg när jag bodde hemma. Är det här något som kallas vuxenpoäng eller är det något som leder mig på min mycket skrämmande stig mot katt-tanten?

Sen blir det lite rörigt i kroppen även när jag märker att mina killkompisar, både nya och gamla, umgås med tjejer som är fyra och fem år yngre än mig. Vad hände där? Speciellt konstigt är det inte. När jag var sexton umgicks jag också med mycket äldre killar. Eller ja, jag försökte i alla fall. Hur som helst ser jag inget fel eller onormalt i det. Det oroar mig bara lite. Var på skalan innebär det att jag befinner mig, liksom? Är jag en gammal, skrynklig och trist tjej nu när jag umgås med mina vänner? Är jag inte längre fräsch och spänstig i deras ögon? Innebär det här att jag nu borde sikta mig på ett umgänge som börjar närma sig trettio?

Oavsett vad jag inom en snar framtid kommer komma fram till gällanden detta, så ska jag supa skallen av mig likt en femtonåring i helgen och ligga bakis på söndag och predika om att man aldrig ska dricka alkohol. För imorgon tar jag tåget till Södertälje för att umgås med halva barbrudsgänget igen och då finns det inga gränser.


Kommentarer
Postat av: Moa

<3

2011-06-17 @ 09:23:39
Postat av: Magnus

När jag var liten var mamma hysterisk med att städa innan man skulle åka bort men vilken skön känsla det var när man kom hem igen!



I övrigt gillar jag inte frasen "umgänge som börjar närma sig trettio", det är tur vi inte umgås så att jag kan ta åt mig :)

2011-06-17 @ 09:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback