nobody's perfect

Det finns vissa små saker som man verkligen borde tänka på att spara inom sig när de händer, och bära med sig hela tiden. Som till exempel när man hittar en chokladkaka som någon gömt med i ens resväska, eller när det ligger en lapp i kassan där det står "Godmorgon, ha en bra dag!" när man kommer till jobbet. Idag när jag kom ner till tvättstugan för att hämta min sista tvätt i torktumlaren fem minuter innan min tvättid var slut var tvättmaskinerna startade. På min tvättpåse låg det en lapp där två av mina grannar bad om ursäkt för att de redan börjat då de tagit fel på tiden, men att jag kunde komma och ringa på om jag behövde tvättmaskinerna.

Jag blev så glad att jag var tvungen att springa upp till min lägenhet och hämta en penna för att skriva tillbaka att det absolut inte var någon fara, och att de skulle ha en trevlig stund i tvättstugan (kom på nu efteråt att det kanske inte var det bästa jag kunde skriva, men å andra sidan kanske jag bjöd på ett gott skratt också. Eller en trevligare stund än de tänkt sig).

Ska tänka på den här gången nästa gång jag suckar för att en bil på parkeringen har alldeles för hög volym på.

Kommentarer
Postat av: SOFIA

Hoppas du har en toppen dag vännen! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback